7 April 2011

God morgon på er..
Alice har precis somnat om & jag har gjort mig iordning..

Satt just & funderade på hur snabbt tiden går & hur allt förändras, ialla fall när man har en bebis. Tänk när vi precis kom hem från sjukhuset va liten hon var . Tänk alla dagar man har gått fram & tillbaka i lägenheten med henne när hon varit ledsen, man har gått & försökt få henne att sova. Hon sov på min mage i typ 7 veckor innan hon började sova bredvid. Man kunde inte sitta i soffan & ta de lugnt om kvällarna. Jag & Mikael hade aldrig tid för varann, en utav oss stod alltid upp med Alice i famnen. Nu däremot, för två veckor sedan ändrades allt hon kan sitta med oss i soffan flera minuter utan att gråta, hon vägrar somna i famnen, man lägger bara ner henne i hennes säng så däckar hon med sin snutte över ansiktet & nappen i munnen, hon vaknar 1 gång per natt äter  en flaska, somnar om direkt efter 15 minuter ( suuper skönt ). Hon somnar runt 22.30, sover till 04.30 & sedan vaknar runt 08.30 klaga nej de ska man verkligen inte göra. Och hon sover i sin säng hela tiden.. Jag har nog nästan förtärngt när man vaknade var tredje timma för att ge henne mat hela nätterna. Fast man måste nog glömma för att orka skaffa fler barn haha.

Nåja nog tjötat om det.. Igår var jag hos tandläkaren i mölndals sjukhus & träffade käkkirurgen, 17 maj är de dags för operation, friläggning av fyra tänder i min underkäke. Jag ser inte fram emot det, men nog ska de bli skönt när det är klart.. Kommer ha ett par stygn i munnen & ha ont ett tag men sånt får man ta, mina tänder kommer bli kanon när de blir klart :). Efteråt handlade jag med pappsen & sedan gjorde jag & Mikael pizza, göttit. På kvällen kom Norén & terese till oss mysigt & trevligt Alice skötte sig så fint hela tiden!

Om en timme kommer pappa & hämtar mig, skall kanske träna lite agillity idag om vädret nu håller i sig, var sjukt länge sen & jag saknar att träna mina hundar. Zizza kommer hem på Lördag då blir livet lite roligare .





Bara någon minut gammal världens finaste bebis kom till världen.


2 timmar


3 dagar


ca 3 veckor


3 veckor


7 veckor


11 veckor


12 veckor


13 veckor


Love you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0