underbar helg i växsjö

igår på eftermiddagen kom jag, amanda och mina föräldrar hem efter en härlig och lärorikdag i växsjö.
Vi åkte ner tidigt på lördagen närmare bestämmt 05,40. Vi var gött stressade när vi insåg att vi var försenade. Men det löste sig alla fall som tur var.  jag som är en vervös kossa skulle ställa ut Wille åt Amanda. (okey jag är bara nervös när de är andras hundar). Wille skötte sej väl bra. Han stod helt fritt på bordet vilket var mycket inponerande. När jag visade honom gick han antingen och tittade efter Amanda eller nosa i marken. Han fick några bra steg när han sprang perfekt. men han avr duktig ialla fall.
Han fick 1:A med HP och blev BIM valp.


När vi var klara på usttälningen drog vi till hotellet och tog det lite lugnt en stund. Amanda och jag gick ut och käkade pizza tog härliga hundpromenader på gatorna i växsjö, såg massor av emo'sar som var överallt. Men kallt vare.
Vi läste att man kunde bada bubbelpool på hotellet, detta lät ju bara för gött så vi gick ner och badade på kvällen och bastade. Precis vad man behövde efter en lång dag.
Somnade gjrode vi tidigt och hälsade hej till ännu en ny dag i tipshallen.

Amber gick ut som nummer tre i ringen. och hon överaskade verkligen. Den hoppiga galopperande lilla valpen travade på gööööör snyggt och stod som en staty.Verkligen helt underbart. Amber fick 1A med HP och blev också BIM valp.

Efter många om och men bestämde jag mej för att visa Zizza ialla fall även om hon är ´kraftigt urfälld. Hon visade sig jätte bra och hon tyckte nog att det var lite roligt, hon som alltid hatat det. När domare bedömmt henne lklart så säger han "ställ dej där borta, du skall få en etta" jag tyckte verkligen jag hörde fel, men det gjorde jag inte! jag är så nöjd med mit lilla hjärta nu kanske det finns lite hopp för henne trots allt?



ta hand om er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0